Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

понеделник, 25 април 2011 г.

Солените бухти на баба



Има много рецепти за бухти, мекици и подобни, но най-ценни са ми тези. Те са ми спомен от моята покойна баба, която обичаше да ги приготвя и е оставила незабравим спомен в някогашните ни детски души. И до ден днешен с моята сестра си ги наричаме простичко "бухтите на баба". Заобичаха ги и нашите семейства и със сигурност ще бъдат предавани и занапред на децата ни. Няма нищо сложно, нищо по-различно от останалите. Понякога, обаче, с по-малко продукти, се ражда нещо много по-вкусно. За приготвянето им се изисква 1 кофичка кисело мляко , 1 чаена лъжичка препълнена сода бикарбонат, сол на вкус и брашно за меко тесто. Замесва се меко тесто. Разточва се на дебела кора. Цялата се наръсва със сирене и се навива на руло. Единия край на рулото се завива като охлюв наляво, другия край- надясно като се срещат в средата. Двете получени охлювчета се слагат едно върху друго и се разточват отново на дебела като за курабии кора. Целта е сиренето да се размеси навсякъде,а не да се добива някаква специална форма. Режат се ромбоиди и се пържат в гореща мазнина от двете страни. Не ги правете много тънки, за да не станат много твърдички.

5 коментара:

  1. Много са вкусни!!! Мога само да успокоя всички почитатели на тази рецепта, че ако се разточи тестото по-тънко стават по-хрупкави, но отново са много вкусни....

    ОтговорИзтриване
  2. Супер, хареса ми рецептата и ще я опитам!:)

    ОтговорИзтриване
  3. Ето тази рецепта търсех. Много благодаря! Това са най-вкусните бухти, които съм пробвала... :))))

    ОтговорИзтриване
  4. Радвам се,че са ви харесали. Подсетихте ме,че отдавна не съм ги правила.

    ОтговорИзтриване
  5. Много сполучлива рецепта! Децата ми си облизаха пръстите:) Благодаря!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...