Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

понеделник, 25 април 2011 г.

Никулденски шаран от Бай Данчо



По традиция на Никулден приготвяме шаран. На този ден празнувам своя имен ден и празник на родния ми град Бургас. От дете помня шарана плакия на моята майка,но от няколко години го предпочитаме пържен. Тази година случайно попаднахме на никулденското излъчване на Станция нова по Нова ТВ. Небезизвестния Бай Данчо приготвяше в студиото пълнен шаран. Видя ми се много вкусен и реших тази година да наруша традицията с пържения шаран.
Необходими са :

500 грама лук (ние сложихме само 2 глави едри) ,
250 грама домати от консерва,
150 мл олио,
120 гр смлени орехи,
150 гр ориз,
1/2 вр.магданоз,
1 дафинов лист,
девесил малко,
около 1/2-1 ч.л. сол на вкус,
черен пипер
около 300 мл вода

Лукът се реже на ситно, задушава се в малко олио. След това се добавят почистения и ориз, доматите. Аз сложих малко червен пипер. Орехитедобавих след това, подправките и водата. Оставих да клокни малко .
Шаранът ми беше изчистен предварително и осолен на вкус. Напълних го с плънката и го заших. Поставих го в намазнена тава. Ако желаете много леко може да го намажете отвън с мазнина. Аз пропуснах този момент, тъй като рибата е достатъчно мазна. Малко преди да е напълно готова рибата, отгоре наредих резенчета лимон. Хем да си пуснат от аромата, хем леко да се запекат.
Доста вкусно се получи и се хареса на гостите.
По мое мнение, в плънката могат да се добавят гъби. Мисля, че с тях вкусът ще е още по-богат. А самата плънка е подходяща да е приготвите самостоятелно и да я запечете.

1 коментар:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...