Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

събота, 30 април 2011 г.

Млечни питки


Много вкусни питчици, макар че не ми се получиха каквито са в оригиналната рецепта. Съвсем скоро ще ги приготвя отново и се надявам да изчистя пропуските. Дори ив несъвършен вид са меки и вкусни.

За 30 питки:
50 г масло
500 г брашно манитоба (аз използвах обикновено тип 500)
300 мл мляко
25 г мая
7 г сол
60 г захар
Мляко и яйце за намазване отгоре

В купичка разтворете маята с 2ч.л. захар и 100 мл топло мляко. Разбъркйате и оставете да се надигне маята добре.
Отделно смесете остналото мляко, захарта и разтопеното масло със солта.
В дълбока купа сипете брашното и направете кладенче в средата. Сипете маята и млякото и месете 15 минути (не по малко, важно е!) за да получите меко и еластично тесто. Покрийте с чиста кърпа и оставете на топло да удвои обема си за около два часа.
Оформете топки по около 30 г всяка и наредете в тава покрита с пергамент.
Намажете с топло мляко питките и ги покрийте с кърпа за около 30 минути. Загрейте фурната на 220 С, намажете питките с яйце и изпечете за около 20 мин. Охладете на решетка.





На мен ми излязоха много малко бройки, около 13. Но явно някъде обърках в месенето или големината е различна. Сега вече имам пекарна и ще замеся тестото директно там. Няма начин да не се получат лъскави и още по-пухкави.
източник- блогът на Мими

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...