Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

вторник, 31 май 2011 г.

Кашкавалка


Няма думи, с които да опиша тази кашкавалка. Всъщност, аз я прекръстих така, защото това е вкусът на любимите ми кашкавалки, които никога няма да ми омръзнат. Сега вече мога да си ги приготвям у дома и отдавна съм забравила пътя до закусвалнята, също както и за рогчетата.
Рецептата е взаимствана от две места- тестото е на mari_eta, а оформянето и самата идея са от labrex. Немога да открия точното място на рецептата, затова ще помоля авторката за съдействие да ви покажа етапите на оформяне-стъпка по стъпка(ще го направя веднага след като получа нейното разрешение).

Тестото на mari_eta:

400 мл айрян (в оригинал е 250 мл,но на нас както винаги ни е все малко )
1 яйце+ 1 белтък (втория жълтък остава за намазване)
1 с. л. захар
1 ч. л. сол
4-5 с.л. олио
1/2 кубче мая
брашно-около 1 -1,200 кг ( в машината за хляб, докато оформи хубава топка и спре да маже под бъркалките, т.е. до меко тесто)

олио за намазване
100 грама сирене
1 жълтък за намазване

200 гр кашкавал

Замесвам тестото в машината за хляб като спазвам правилото първо течните съставки, след това сухите. Кубчето мая го разтрошавам в течните и леко разбърквам. Ако използвате суха мая, изсипете я върху брашното.
Замесете меко еластично тесто. Ако месите на ръка, оставете първо маята с малко топла водичка,захарта и брашно до кашичка, да втаса. Тогава замесете. Готовото омесено тесто оставете покрито с кърпа да втаса.
Оформете кашкавалката по следния начин:
Разточете тестото на кръг с диаметър около 45-50 см и дебелина 1 см, но е желателно да работите върху хартия за печене, за да е прехвърлите лесно в тавата. И без хартия е възможно, но е по-трудно според мен.
Намазнете цялата кора с мазнина.
В центъра сложете обърната чаша. Разрежете първо на 4 части, след това всяка част на още 5, общо да се получат 20 части. Слагаме настъргано сирене през една част.
Върху всяка сиренена част, захлюпваме една "чиста", получават се като двойни сандвичи. Двете заедно ги усучете и след това увийте на охлюв. По същия начин се прави и с останалите.
Махнете чашата и един охлюв обърнете и положете на мястото на чашата. Останалите охлюви подредете наоколо в кръг.

Прехвърлете в тавата. Оставете да втаса. Намажете с разбит жълтък и обилно поръсете с настърган кашкавал.

Печете на 180 градуса като посредата на печенето покрийте с вестник или някаква хартия, тъй като кашкавалът се препича. Ако обичате по-хрупкава коричка, може и да оставите открит. Проверява се с дървена клечка дали е готова кашкавалката.


Горещо я препоръчвам. Много вкусна, на конци и на другия ден си е все така мека.




Благодаря на labrex за бързото съдействие. ТУК може да проследите нагледно как се оформя кашкавалката.
Приятен апетит!



4 коментара:

  1. Леле,Нинче,направо запреглъщах още като ти видях кашкавалката!Страааашна!Много ми хареса!Ще трябва да я опитам и аз!

    И заповядай при мен да си получиш една споделена наградка !

    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Не преглъщай тъжно! Черпя те виртуално с едно дъхаво и пухкаво парче. Благодаря за наградата,която явно си ми приготвила,но не съм наясно с тях, как се подаряват,как се получават и подобни.

    ОтговорИзтриване
  3. Нина браво,кашкавалката ти е чудесна
    блога ти е много хубав с интерес и удоволствие ще го разгледам!
    желая ти приятна вечер
    поздрави и прегръдки
    Мария

    ОтговорИзтриване
  4. Добре си дошла,когато пожелаеш.Радвам се,че намираш хубави неща и надявам се да ти е вкусно при мен :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...