Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

неделя, 29 май 2011 г.

Бутерки "Да си глътнеш езика"



Невъзможно беше да устоя на прекрасните отзиви за тези сиропирани бутерки. У дома този вид десерти е на почит.
Идеята и "запалването на фитила" дойдоха от Еликсир- една виртуална приятелка-кулинарка, от която черпя много идеи и вдъхновение ( и не само от нея, да няма засегнати) .
Предпазливо направих половин доза, но излизат толкова малко,че не стигнаха за никой. Днес , още от вратата, мъжът ми попита дали е останало нещо от бутерките. Уви, бяха изядени за отрицателно време.
Ароматът по време на печенето е превъзходен. Надуха се като бухтички , а отгоре имаха хрупкава коричка. Следващия път ще ги запека още, за по-привлекателна визия. А парченцата ябълка ме караха да си помечтая за онзи щрудел от детските години, който продаваха из сладкарниците. За съжаление, такъв не съм яла никога след това. Е, тук поне малко се доближих и до този бленуван вкус!

И така!
Необходими са ви:
  • 1 пакет бутер тесто от 500 гр.( намерих разфасовка от 400 грама)
  • 1 ябълка
  • 1/3 ч.чаша захар
  • 1/2 пакетче краве масло от 125 гр. (замених с 1/4 малка кутийка маргарин)
  • 200-250 мл. фанта портокал или спрайт ( аз използвах оранжада)
  • 1-2 ванилии
Оставете тестото да се отпусне.
Обелете, почистете и нарежете ябълката на тънки резенчета като полумесеци.
Разтопете маслото (в случая маргарина) и добавете захарта и ванилията. Разбъркайте да се получи еднородна смес.
Вслушах се в съвета на Еликсир и леко разточих тестото и го поръсих с канела. Не е задължително, но канелата обогати вкуса. Нарежете листа на правоъгълници, а след това всеки правоъгълник срежете по диагонал, да се получат триъгълници. В широката част на триъгълниците сложете парче от ябълката и завийте като кифличка. Подредете кифличките една до друга в намазнена малка тавичка.
С лъжица полейте всяка бутерка със сместта от масло и захар. Изсипете фантата в тавичката, но внимателно в някое ъгълче, за да не се отмие захарта от бутерките. Именно тази захар образува хрупкавата коричка и привлекателния загар.
Печете в предварително загрята на 180 градуса фурна (аз пекох на 200 ) около 30 минути или докато придобият желания цвят. Добре е да остане малко сироп в тавичката. Аз ги пекох може би по-малко и течността беше доста. При втория си опит ще коригирам времето за печене, за да не стоят прекалено тестени отдолу.

източник: тук и тук

2 коментара:

  1. Нинка,супер са ти станали бутерките!На мен изобщо не ми се виждат спаднали,даже са и много сочни!Радвам се,че ти харесаха и че се потвърди мнението ми,че от това количество стават толкова бутерки,колкото да те е яд,че не си направила двойно.Но пък така тъкмо не се пресищам на този великолепен десетр и ми се иска скоро да го опитам пак!Сигурно и с вас е било така.
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  2. Как позна,Еликсирче! Тъкмо днес обсъждахме с половинката дали да купя пак бутер тесто. Нямаше нужда да му отправям втора покана, но в магазина беше свършило тестото и не ми се обикаляше.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...