Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

неделя, 29 май 2011 г.

Домашна пица



Видя ли топла и ухаеща пица пред себе си, немога да й устоя. Толкова много обичам пици, че сигурно няма да ми омръзне да ги ям всеки ден.
Тази пица стана много набързо, спонтанно. Бяхме на гости в родния град на съпругът ми и от много обикаляне из улиците, неусетно станало време за обяд. Ами сега, нямахме нищо приготвено у дома. Наблизо имаше пицария и първоначално имах идея да хапнем там. Но ме осени по-добрата идея за бърза домашна пица с готово тесто, приготвена с каквото има в хладилника. Речено - сторено!

За направата й използвах:
  • 1 готово тесто за пици,мекици
  • малко доматено пюре(може настъргани пресни домати или лютеница)
  • 1 кренвирш
  • 100 грама сух шпек
  • 100-150 грама пресни гъби
  • 1 прясна пиперка,нарязана на ситно
  • 10-15 обезкостени маслинки
  • резенчета домат за декорация
  • 100-150 грама настърган кашкавал
  • червен пипер
  • чубрица
  • може риган
Разтелих тестото в голяма намазнена тава. Намазах с разреденото доматено пюре. Отгоре гарнирах с кренвирша нарязан на колелца, салама на тънки филийки или кубчета. Маслинките обезкостих и подредих .Чушката нарязах на ситно и поръсих на всякъде от нея. Настъргах обилно с кашкавал (така е предпочитаме, от всичко по повечко), а най-отгоре разположих гъбите и резенчетата домати. Подправих с любимите ми подправки за пица и веднага я отправих към предварително загрятата фурна. Обикновено пека на 200 градуса, до златиста коричка.



Вариантите за гарниране на пица са страшно много. И винаги крайния резултат е божествен. Имам един смътен детски спомен за една стара пицария в града ни, в която пиците се носеха по поточна линия. Точно като на конвейер. Кака ми много често ме водеше там и никога не пропусках да си поръчам пица с кренвирш. И до ден днешен, когато правя пица у дома, задължително слагам кренвирш. Незнайно защо тези, толкова некачествени и съмнителни по произход кренвирши, са толкова вкусни и предпочитани дори и от малкия ми син.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...