Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

неделя, 29 май 2011 г.

Пълнени пиперки с кайма и ориз



Класика в жанра!
С последните замразени пиперки спретнах любимите ми чушчици, които задължително поднасям с бешамелов сос. Без добавката от соса немога да се наситя на вкусът им. Все едно ми липсва нещо.
Този път не съм снимала вариант с бешамел, но той е същия както при сармите с лозови листа.

Моя вариант за пълнени чушки е следния:
Запържих 500 грама кайма в малко мазнина. Когато е готова, добавих около 1 - 1,5 ч.ч. почистен и измит ориз, да се запържи и той . Добавих 5-6 средно големи домата, настъргани на ситно, но може да използвате и от консерва или доматено пюре. Аз се възползвах от пресните зеленчуци. Добавих 1 ч.л. червен пипер, повечко чубрица- около 2-3 с.л. и черен пипер и сол на вкус.Имах отворено пакетче зеленчукова пикантина и ръснах 1 ч.л. и от нея, за подсилване на вкуса. Долях около 2 ч.ч. вода и оставих сместа да поври малко. Накрая добавих половин връзка ситно нарязан магданоз.
С тази смес напълних чушките и отворите им затворих с резенчета от пресни доматки, като капачета. Подредих ги в тавичка. Допълних вода почти до нивото на чушките, за да ми остане повече течност, която към края на печенето изваждам и използвам за соса бешамел. След като махна излишния сос, запичам чушките още 10-15 мин до пълна готовност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...