Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

неделя, 29 май 2011 г.

Лимонов сладкиш с бишкоти



Рецептата е от блога на Aelis, а оригинала е на Леля Ог от "Гответе с мен".
Сладкишът е невероятно лек, наситен с лимонов привкус и аромат на лимонова коричка. Но за съжаление, не ми се получи като на Аелис. Купих гъсто кисело мляко, с 4,5 % масленост, но след като го смесих с лимоновия сок и захарта, се втечни прекалено много. Млякото напълни тавичката,а бишкотите останаха отгоре. И въпреки не добрия вид, немога да го подмина и да не ви го покажа. Навярно, някоя от вас ще успее да го докара и на вид. А за вкусът, не се и съмнявайте.

Необходими продукти :

1 пакетче бишкоти ( едно от целофанените пакети "Савоярди" , т.е едно от четирите в пакета ) - аз май купих някаква друга разфасовка бишкоти"Савоярди", защото имаше само 2 целуфанени пликчета с по 12 бр. всяко
1 кисело мляко с висока масленост ( за двата пакета бишкоти, 24 бр, използвах 2 кофички кис. мляко 4,5 %)
1 лимон
захар на вкус - отново за двата пакета използвах 150 грама захар, но може да подсладите млякото по ваш вкус

В купа смесете киселото мляко заедно с лимоновия сок и настърганата му кора. Аелис не е споменала нищо за захарта, но аз добавих и нея към млякото. Надявам се да не е това грешката ми, за некачествено приготвения от мен крем. Най-вероятно улучих не добро кисело мляко.
В сравнително не голяма правоъгълна тавичка наредете ред бишкоти. Отгоре намажете пласт от крема. Поставете втори ред бишкоти, пак крем. Ако е необходимо и имате продукти, продължете с подредбата, докато свършат. Завийте с фолио за свежо съхранение и оставете в хладилника за една нощ. Преди сервиране декорирах с настърган шоколад. Идеята ми беше за украса с ягоди, но в този несъвършен вариант ягодите не бяха подходящи. Хапнахме си ги отделно! И разбира се, нямаше кой да чака цяла нощ, за да бъде разрязан сладкиша.


На времето , когато се запознахме с моята половинка, ми беше приготвил подобен сладкиш с бишкоти, но сиропиран с компот. През идните летни горещини ще ви представя и този вариант, също много вкусен и разхлаждащ.

Източник: тук

2 коментара:

  1. Нина, сладкишът изглежда добре, не си личи, че крема не ти се е получил - и с този шоколад отгоре - мммм.И аз използвах мляко с 4.5 % масленост, но нямах проблем - първо слагам захарта, правя няколко оборота с лъжицата, добавям лим. сок и кората на лимона, следват още няколко оборота с лъжицата - при мен се получи гладък крем със средна гъстота.Може наистина проблема да е в млякото.
    Много сочен и вкусен изглежда, наистина.Ще накара много хора да го опитат:).
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за високата оценка. Голям стимул е, особено,ако е от кулинарка като теб. В скоро време ще покажа още творения от твоя блог.Оказа се,че много вкусни неща има в него, планувани да бъдат приготвени.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...