Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

понеделник, 31 октомври 2011 г.

Картофено-гъбена запеканка



Отдавна сервирах у дома тази вкусна запеканка, но едва днес я удостоявам с чест да заеме почетно място в кулинарното ми кътче.
Оригиналът е на моята любима съфорумка labrex, от която черпя страшно много идеи и е невероятен кулинар и много позитивен и отзивчив човек.
Много е лесна за приготвяне, вкусна и подходяща за вегетарианци. Точно един такъв беше "опитното зайче" и я оцени доста високо.

Необходими продукти:

За пюрето:
5-6 картофа
1/3 ч.ч. прясно мляко
1 с.л. краве масло
1 яйце

За плънката:
лук,гъби
подправки - копър, черен пипер, чесън

кашкавал за поръсване

В подсолена вода се сваряват обелените и нарязани на кубчета картофи.

Когато са готови, отцеждат се от водата, добавя се горещото прясно мляко, кравето масло, яйцето и разбиваме с тел или намачкваме до получаване на гладко пюре. Аз овкусявам с чубрица и черен пипер, както правя в картофените кюфтета.

В тиган запържете лук, гъби, подправете с копър, черен пипер, пресован чесън на вкус.

В намазнена тава или йена сложете половината от картофеното пюре на дъното. Отгоре разстелете гъбената смес. Много е вкусно, ако подредите върху гъбите и лука няколко предварително сварени яйца. Аз ги нарязах на кръгчета, може и на ситни кубчета.
Отгоре покрийте с другата половина картофено пюре.

Намажете със заквасена сметана или гъсто кисело мляко. Обилно настържете кашкавал.

Печете ястието до златиста коричка.
Както и авторката споменава, възможни са всякакви импровизации- с различни видове меса, кайма, колбаси или каквото друго предпочитате.


Да ви е сладко!

8 коментара:

  1. изглежда много апетитно,с удоволствие ще си взема това отрязано парченце :)
    лека вечер нинка и успешна седмица

    ОтговорИзтриване
  2. Нинче,пак показваш вкусотии,а щом са по идея на Лабрекс спор няма,ще сте си облизали пръстите!
    Много ми харесва ястието ти!

    Хубав ден и честит празник!

    ОтговорИзтриване
  3. НИНЧЕ ,НАМИНИ ПРИ МЕН ИМАМ ИЗНЕНАДКА !:))))

    ОтговорИзтриване
  4. Открих още едно вкусно местенце и се записвам за следене! Поздравления за блога всичко в него е чудесно и рецептите, а за гоблените направо съм възхитена!

    ОтговорИзтриване
  5. Candy, радвам се,че ти харесва при мен. Добре си дошла по всяко време. А гоблените са слабостта и гордостта ми.

    ОтговорИзтриване
  6. Здравей, Нинче! Бих искала да ти дам една награда за приятелство и ще съм щастлива ако я приемеш! http://mycandykitchen.blogspot.com/2011/10/friendship-awards.html

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна идея! Случайно те откривам, но започвам да те следя:)

    ОтговорИзтриване
  8. Нинка,заповядай при мен,спретнала съм ти наградка!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...