Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

неделя, 2 октомври 2011 г.

Тутманика на Аелис и награди



Почти цяло лято не бях месила нищо тестяно. Не че нямаше време, но бях се зарекла да разтоварим и починем от вкусните питки и тутманици. Уви, не удържах на обещанието и виновника за това е тутманика на Аелис. И няма как да се устои при вида на тези апетитни снимки. Надявах се на добър резултат, но той се оказа страшно вкусен и за съжаление много малко. Или гладниците бяха много...?
Със сигурност ще го повторя, дори бих опитала да увелича дозата за по-голяма тава.



Необходими продукти:
  • около 1кг. брашно
  • 1 кубче мая
  • 1 ч. лъжица захар
  • 1 ч. лъжица сол
  • 4 яйца
  • 1 ч.ч. хладка вода ( 200мл)
  • около 350 гр. сирене
  • около 200 гр.мазнина / масло, мас, олио /- аз използвах само олио

Начин на приготвяне:
В чашата с хладка вода прибавяме маята, захарта и малко брашно и разбъркваме на кашичка. Оставяме да втаса. Към пресятото със солта брашно, добавяме леко разбитите яйца, маята, водата и замесваме тестото.

Разточваме тестото на пласт с дебелина около 2см. като се опитваме да получим нещо като квадрат.
Мажем с мазнината и се наръсва с 1/3 количество от натрошеното сирене.


Сгъва се като плик, обръщаме с краищата надолу и разточваме пак. Втори път се намазва и пак се поръсва със сирене. Обръща се и трети път се повтаря същата процедура- точене, мазане, наръсване със сирене и сгъване.


Последният път не разточваме тестото, а го слагаме в тава със сгъната част надолу.


Разрязваме на малки парченца и мажем с жълтъка.
Много красив е начина на разрязване на Angellove. Нарисувала го е много лесно и разбираемо, а и става страшно ефектно.



Тутманикът се пече в незагрята фурна. Авторката на рецептата препоръчва да се пече първо отдолу, след това отгоре на 170 градуса, но аз никога не съм практикувала този начин на печене. Целта е тутманика да втаса постепенно във фурната. Приложете този начин а печене, който прецените, че е най-удачен за вашия тип фурна. Аз винаги пека едновременно на долен и горен реотан на 180-190 градуса.


Източник: тъй като рецептата е намерих поне на 3 места, заплениха ме снимките на Angellove, оттам се оказва,че рецептата е на Аелис,а тя май от своя страна я е намерила ето тук. С две думи, нямам ясната представа кой е първоизточника и за да няма обидени,слагам линкове на всички.

Тук е мястото и да благодаря на Мони,Еликсир за прекрасните награди, които винаги ме радват и ми дават подкрепа и сили за повече творения. Прекрасно е някой да ти окаже такава чест,макар и виртуално. Благодаря ви, приятели, за вниманието!






На свой ред е редно и аз да наградя някого. Разбира се, много от вас заслужават тези награди, така както са преценили,че и аз ги заслужавам. На първо място бих искала да ги подаря на всички ,от които черпя ежедневно страхотни идеи. Мони,обаче, ме е изпреварила и ги е наградила всички подобаващо. Ще се постарая да намеря нови блогове и кулинарки, които имат нужда от стимул и да знаят, че някой ги оценя.

Мисля,че е време да подкрепя Маги.

7 коментара:

  1. Нина, чудесен ти е станал тутманика, дояде ми се:).Не съм го правила от пролетта, май ще запретвам ръкави:))).
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  2. НИНА, чуден тутманик си спретнала.Аз също съм го правила и съм благодарна на Аелис че сподели тази лесна и бърза рецепта.
    Разгледах и гоблените ти многоооо.. красиви особено конете последните направо залепнах на снимката ,гледах ги 5 минути сигурно.Обожавам тези животни и на гоблените също са страхотни.
    Моите най искрени поздравления за страхотният ти блог.

    ОтговорИзтриване
  3. Ще се постарая да ти пиша на лични тези дни като откъсна време от малкия.
    радвам се,че са ти харесали гоблените,предполагам конските глави визираш.

    ОтговорИзтриване
  4. Нинче, тутманикът ти е страхотен!!! Който си го може, си го може, майсторка си ти!:-))) Харесва ми начинът, по който си го оформила! Поздравления!
    Сърдечни поздрави и хубава, усмихната и успешна нова седмица!:-)

    ОтговорИзтриване
  5. Нина, чудесен тутманик си направила. Май е време вече да открием сезона с изкушенията от тесто...а за килограмите ще мислим на пролет. Аз също го правих и съм впечатлена от резултата, но твоя е толкова пухкав, дъхав и засмян....
    Поздрави и спорен ден
    Нора

    ОтговорИзтриване
  6. Нина,това печиво ми е особено любимо!Хубаво е,че си му направила постъпкови снимки.А този начин на нарязвате отгоре не съм го правила,ще взаимствам.
    Бях много скептична към тази рецепта много дълго време,но надмина абсолютно всичките ми съмнения и очаквания-всеки път резултата е страхотен.И аз съм го нарекла на Аелис,все пак тя го популяризира сред нас.
    Твоят е станал също толкова великолепен,браво!
    Честити наградки,мила!

    ОтговорИзтриване
  7. Всички в къщи обожаваме тестените закуски! А твоят тутманик изглежда разкошно!!! Сигурна съм, че е и много вкусен, скоро ще го предложа за неделна закуска!
    Каня те да наминеш оттук за една наградка - http://pipilotki.blogspot.com/2011/10/blog-post_06.html ;)
    Поздрави и приятна вечер!!!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...