Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

понеделник, 10 октомври 2011 г.

Хот дог - пица пай и отново награда


Добре че времето се развали и започнах да се заседявам повече у дома. Цяло лято все си казвам, че трябва сериозно да седна и да публикувам онова, което съм сътворила в летните горещини. Но така и не удържах на обещаното. Очите ми все навън, по парковете с малчугана и неусетно дните се изнизаха.
Тази вечер е ред на тази страхотна пица да излезе на бял свят и в моя блог. Приготвих я в едномесечната ни ваканция на една вила. Уханието на печиво се носеше из целия двор и реших, че ще раздам по едно парце на всички деца, играещи навън. Беше неописуема радост за малчуганите, а за по-възрастните беше много интересно оформянето. Разбира се целия този принос е на Илиана от Щъркелово гнездо, без чиято рецепта и публикация нямаше да е приготвя и аз.
По принцип можете да е приготвите с всяко любимо тесто за пици. Аз имам свое такова, но тази пица е правих точно по оригиналната рецепта.
А именно за нея са ви необходими:

Продукти за тестото:

  • 250 мл хладка вода
  • 1 пакетче суха мая (7г)
  • 1 ч.л. захар
  • 1 ч.л. сол
  • 4-5 с.л. зехтин или олио
  • около 500 г брашно

3 кренвирша

За пълнежа:

Около 150 г пушено филе
200 г кашкавал
Две шепи нарязани маслини
5 с.л. заквасена сметана
2 яйца
2 с.л. доматено пюре
1 малък домат
риган
чубрица
черен пипер
мащерка


Маята се разтваря във водата. Брашното се пресява. Прави се кладенче и се изсипва олиото. Добавя се солта и захарта, и накрая разтворената мая. Меси се меко тесто. Оставя се да втаса. След това от него се отрязва 1/3. Дъното на тава (използвах такава с диаметър 24см) се намазва с олио. Разстила се парчето тесто с намазани с олио ръце. Така тестото не се събира и става тъничко. Останалото тесто се разделя на три. Всяка част се разточва на правоъгълник с дължината на кренвиршите. Слага се кренвирш и се увива с тесто. Тук отчитам като грешка, че не намазах тестото със сос, преди да сложа кренвирша. Режат се парчета с дължина, равна на височината на тавата, в която ще се пече. Подреждат се до стените на тавата, с разрез нагоре. Доматеното пюре се смесва с настъргания домат. Добавят се подправки на вкус. Аз слагам изброените. Разбърква се хубаво и с тази смес се намазва тестото отдолу и по стените на хот доците. Филето се нарязва. Кашкавалът се настъргва. Яйцата се разбиват леко и се посоляват малко. Към тях се прибавят филето, кашкавалът, маслините и сметаната. Слагат се подправки – по ваш вкус от изброените. Аз сложих около 1 с.л. чубрица, 1 ч.л. риган, 1 ч.л. черен пипер и две щипки мащерка. Всичко се разбърква добре и се изсипва върху доматеното пюре. Слага се да се пече, като фурната не се загрява предварително. Пече се на 180° докато се изпече хубаво тестото, в което са обвити кренвиршите.

P.S. Аз направих леки промени в плънката според наличните ми продукти и подправки. Остана ми малко кренвирш и го нарязах в плънката вътре. Добавих малко пушено филе, маслинки вмомента нямах. Нарязах на ситно 2-3 гъбки.Кашкавала и сметаната бяха задължителни. Единствено реших да добавя малко червен пипер в плънката, видя ми се много бяла. Да не се чудите защо моята е някак по-тъмна. И разбира се не пропуснах да наръся с риган и босилек. Обожавам тези две подправки. Мащерка не съм ползвала до сега и не посмях да сложа.




Самата пица не е от най-тънките, по-бухнала и мека е. Става страшно вкусна, с много богат вкус и аромат. На любителите на по-дебели пици горещо я препоръчвам, а защо не и тези, които обичат тънки да опитат. Сигурна съм, че и на тях ще им хареса.


Добър апетит!

С огромно удоволствие искам представя тази прекрасна награда подарена от Мони. Страхотен човек, много мила и отзивчива дама. И най-важното страхотен приятел и ценител на хубавото! Сърдечно ти благодаря ,Мони, за проявеното внимание и жест!

11 коментара:

  1. Искрено съжалявам, че не съм си играла наблизо като е имало от тази пица :) Несъмнено е много вкусна и след като я видях и при Илиянка, твоите страхотни снимки категорично ме убедиха, че трябва да се приготви при първа възможност. Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз съм му се огледала на това 3 в едно предложение при Илиана;-)
    Надявам се скоро да я направя;-)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересно предложение! Бях запланувала утре да правя пица и сериозно се замислям дали да не е такава :) Имам още малко време да поумувам :)
    Приятна и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Не умувайте,момичета,а направо действайте. Интересна е и вкусна. Стига да обичате дебела пица. Аз да си призная малко пресолих плънката,явно кашкавала и филето са били по-солени. Внимавайте да не ви стане солена и на вас!

    ОтговорИзтриване
  5. Нинка,много хубаво ти се еполучила пицата!
    Хем красива,хем вкусна!
    Пожелавам ти един прекрасен ден:)

    ОтговорИзтриване
  6. Нинче, страхотно ти се е получило!:-)) Чудно предложение!
    Когато имаш време, заповядай при мен, там те чака една награда!:-))
    Хубав есенен ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Нинка,дай едно парченце и на мен,чудна ти е станала!

    Хубав ден ти пожелавам и аз,мила!

    ОтговорИзтриване
  8. Тази рецепта отдавна се каня да я изпълня и май скоро и аз ще се похваля с нея :) Твоята пица изглежда прекрасно!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотно изглежда пицата, а и снимките са много хубави. :) Искам и аз:) Жалко, че не бях на двора при децата, пу:)
    В нас обичаме и тънки и дебели пици и ще се възползвам някой път от предложената рецепта:)
    Хубав ден!:)

    ОтговорИзтриване
  10. НИНКА,много примамливо предложение,охх чак слюнка ми протече изчезвам:))))))
    Но НАМИНИ ПРИ МЕН ИМА ИЗНЕНАДКАААА...:)))
    ХУБАВА И УЮТНА ВЕЧЕР!

    ОтговорИзтриване
  11. Браво, Нина, супер вкусно! Видях рецептата преди време в блога на Илиана и още тогава ми допадна! Много красиво изглежда твоето изпълнение!
    Поздрави от мен и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...