Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

четвъртък, 13 октомври 2011 г.

Гювече с пържени картофи




Засрамих се от Еликсир, че моето гювече отлежа незнайно колко дълго.
Неговото съставяне е една пълна импровизация, която не само стана много вкусна, но и се наложи като вариант на правене и измести друг вид гювече от челните позиции в класацията на любимите ястия (ако изобщо това се води за ястие).
Та, имахме останали малко пържени картофи от предната вечер. Естествено, на другия ден никой не ги желае. Реших,че ще обядваме гювечета. Най-вкусни стават с всичко забравено от хладилника плюс малко сурови картофки. И изведнъж пред очите ми тези пържени картофчета. Мигом скочиха в гювечетата и бяха сготвени втори път. Изненадата дойде в момента, когато ги опитах. Убийствено вкусно и без съмнение ще са от любимите.

Продуктите са според вкусовете, наличностите и тем подобни.Но аз използвах за 2 бр. гювечета:
100-200 грама пържени картофи
100 грама сирене
може колбас по желание
3-4 средно големи гъби
50 гр. кашкавал
2 яйца (аз не сложих)
малко домати, дом.сок или дом.пюре
нарязана на ситно пиперка
черен пипер, магданоз, червен пипер,чубрица
2-3 с.л. мазнина

Всичко е нарязано на парченца, кашкавала на кубчета, гъбите на филийки, сиренето на по-едри парчета. Подреждам в гювечетата, овкусявам с подправките и слагам 1 яйце в средата. Поръсвам с малко мазнинка и пека до готовност на яйцето на около 220 градуса в силно загрята фурна. Този път пропуснах яйцето, само за експеримента.
Разбира се, всички знаем, че тези гювечета търпят невероятно много изменения, вариации. Това беше малък експеримент от мен, който ни стана любим и вече не се налага да хвърлям останалите пържени картофки.
Надявам се на някого да му е допаднало!

5 коментара:

  1. Нинче как няма да ни допадне - направо ми падна на сърцето :) Страхотна рецепта! Много съжалих, че нямам пържени картофи :) Определено ще се пробва! Вкъщи сме почитатели на всичко, което се приготвя в глинен съд. Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Обичам да готвя в гювече, защото знам, че винаги става много вкусно. Така изглежда и твоето гювече, Нинче, невероятно апетитно.:-))) Ще си "открадна" идеята за двойно сготвените картофки, сигурна съм, че са безумно вкусни.
    Сърдечни поздрави и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Нинка,много ми харесва идеята с пържените картофки!
    И аз не бих сложила яйца:)
    Хубава вечер:)

    ОтговорИзтриване
  4. Нинче,добре,че не можеш да видиш при мен колко нещо отлежава,ще ти мине срама от раз :))!
    Гювечетата са чудесни!И аз обичам да рециклирам това-онова и винаги се получава,включително и по твоя начин.
    Не знам дали знаеш другия много вкусен вариант за "съживяване" на изостанали пържени картофи,а той е с бъркани яйца,може и с добавка на сирене.

    Пожелавам лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  5. Нинче, тези гювечета ми бяха любими преди години, когато децата бяха малки, искаха пържени картофи :) а не изяждаха. Е, вече не остават и рядко правя с картофи, хвана ме носталгия с твоето :)

    Лека нощ и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...