Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

неделя, 12 юни 2011 г.

Тиквички с прясно мляко



Много лека лятна манджичка.
Не очаквах да ми допадне съчетанието от тиквички с прясно мляко, но по-скоро млякото придава един по-плътен и завършен вкус на ястието, отколкото да се получи някаква странна смесица. Смело мога да кажа, че ми хареса и ще се възползвам отново и отново от това бързо ястие. Подходящо за летните горещини, евтино и най-важното много вкусно!

По принцип ястието се готви " на око". Но тук съм написала приблизителни грамажи, а всеки може да добави от себе си всякакви подправки по свой вкус. На мен ми се стори най-подходящ магданоза.

Необходими продукти:
  • 2-3 малки глави стар лук или 2-3 стръка пресен лук
  • 2-3 средни тиквички
  • 1 ч.л. червен пипер
  • 300-400 мл прясно мляко
  • 300-400 мл вода
  • сол на вкус
  • магданоз

Лукът се реже на ситно. Изпържва се в малко мазнина до омекване. Тиквичките се измиват и режат на кубчета. Добавят се към лука и се запържват леко и те. Добавете червения пипер (количеството е по желание). Залива се с водичка - около 1 кофичка от кисело мляко (300-400 мл). Ври на средно силен огън до сваряване на тиквичките и до извиране на 2/3 от водата, като в този момент се посолява на вкус. След това се изтегля от огъня, добавя се постепенно с бъркане около 1 кофичка от кисело мляко топло( не горещо) прясно мляко ( около 300-400 мл) .Накрая се посипва с пресен ситно нарязан магданоз.

2 коментара:

  1. Здравейте, много приятно съм изненадана да прочета в блога ви рецептата за тази толкова вкусна манджичка. На който и да съм я казала досега,никой не е чувал за подобно ястие. Аз я готвя отдавна с тази разлика, че и добавям няколко скилидки чесън и накрая посипвам с джоджен(гьозум). Става нещо фантастично и много вкусно. Харесах си няколко ваши рецепти, които обезателно ще пробвам. Поздрави: Злате

    ОтговорИзтриване
  2. Много се радвам,че ти е допаднала тази проста и същевременно вкусна манджичка (колко обикновено звучи,а колко е вкусна). Да си призная тази рецепта я открих миналата година в едно градче, където имаме вила. Местните хора редовно поднасят на трапезата си тиквички с мляко и на мен ми се струваше странно. Докато не я опитах. Ще експериментирам и с твоя вариант. Несъмнено ще е вкусно.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...