Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

четвъртък, 2 юни 2011 г.

Захарни триъгълничета


Много стара рецепта от пожълтелия тефтер на майка ми. Не съм ги правила с години. Но скоро си спомних за тях и вкусът им ми изникна в съзнанието. Планувах ги да ги направя още на следващия ден, но нещо ме възпрепятстваше и все отлагах. Най-после дойде техния ред. Поводът беше странен- развали ни се хладилника и трябваше да измисля как да употребя една бучка сирене "дунавия". Сетих се за сладките и набързо ги замесих.

В оригинал са ви необходими:
2 пакетчета крема сирене (250 грама)- заместих с 250 гр сирене Дунавия
1 малка опаковка маргарин
около 2 чаени чаши брашно ( да се получи тесто за точене)

захар за овалване

Сиренето и маргаринът се размесват с ръце и се добавя брашното. На мен ми беше необходимо малко повече от 2 чаши. Добавете толкова, че да можете спокойно да разточите тестото на кора. Кората да е по-тънка от тази за курабийки. Може би около 3 мм. С не много голяма чаша изрежете кръгчета. Потопете кръгчето от едната страна в кристалната захар.Сгънете на две със захарта на вътре. Получената половинка отново потопете само от едната страна в захар. Сгънете отново на още две пак със захарта навътре. Получава се четвъртинка. Готовата четвъртинка оваляйте за последно само от едната страна и я наредете в тава със захарта нагоре. Не е нужно тавата да се намазва. Изпечете сладките в загрята на 200-220градуса фурна до бледо розово. Ако ги препечете не стоят толкова меки вътре.

Ако обичате онези сладки "сълзица" от бутер тесто и захар, то и тези сладки ще ви харесат.
Съхранявайте ги в купа и покрити с найлонов плик или фолио. Издържат повече време и стоят все така меки вътре.

2 коментара:

  1. Тези сладки са ми много любими още от ученичка,а съм си ги нарекла на съученичката,която ме почерпи с тях и още тогава ми даде рецептата,т.е. преди 23г.
    Последния път като ми остана от тестото и ми омръзна да изрязвам кръгчета,направих кифлички със сиренце,и те станаха много вкусни!
    Ех,как ми се хапват сега от твоите,Нинче!

    ОтговорИзтриване
  2. Еликсирче, черпя те ,макар виртуално, защото вече се вижда дъното на купата. Изядохме ги! До края си останаха все същите меки. Наситих им се с голямо блаженство!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...