Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

неделя, 17 февруари 2013 г.

Свински език с масло



Ще си призная, че до скоро не опитвах за нищо на света този деликатес. По принцип не обичам субпродукти и езика беше едно от нещата, които избягвах. Да ме пита човек защо. И аз не знам. Дори не съм го опитвала, но и аз като децата казвах, че не обичам. До деня, в който не ни дойдоха гости и майка ми не приготви език с масло. Като гледах как  се излапваше с наслада, реших че е време да го опитам. Първата хапка беше плаха, а за следващите не чаках повторна покана:) Сега намирам езика за нещо ужасно вкусно особено с чаша вино и добра компания .

Необходими продукти:
1 кг свински или телешки език
сол на вкус
черен пипер
масло- 1/2 пакетче от 125 гр.

Езика се вари в тенджера  с повече вода. Когато заври е необходимо да се отпенва или за по-лесно, както аз направих, просто смених водата. Може да го варите и в тенджера под налягане, за да не отнема много време. В обикновена тенджера го варя около 3 часа, но опитвам с вилицата за готовността му. Когато е добре сварен, изваждам го от горещата вода, прехвърлям го в съд със студена вода, за да се получи като температурен шок и да се обели по-лесно. Извадете езика от водата и го обелете. Нарежете го на филийки дебели около 1 пръст, може и малко повече. Подредете в тавичка ,посолете на вкус, поръсете млян черен пипер и отгоре сложете на няколко места филийки масло. Запечете леко във фурната на 200 градуса.
 

5 коментара:

  1. Ние харесваме език. Преди по-често приготвях, но нещо му вдигнаха доста цената :)
    Не съм пробвала така, само с масло, но съм уверена че е вкусно!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Нинче, отдавна не съм приготвяла език и пане и в масло, много го обичаме! Страхотна рецепта! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Нина,деликатес си е езичето, откъдето и да го погледнеш.Съпругът ми го подправя с чесън и дафинов лист.
    Поздрави, мила и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Честита Баба Марта, Нинче! С пожелания за здраве и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  5. Ау, откога не съм хапвала такъв деликатес! От детските си години! Прекрасно изглежда! :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...