Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

сряда, 10 октомври 2012 г.

Боб с кисело зеле


















У дома си имам един страстен почитател на киселото зеле. И още щом се появи по пазарите "кьосето", вече няколко зелки отлежават в бидончето. С две думи открихме сезона на зимните манджи и стартирахме с боб с кисело зеле.
Да си призная на мен не ми е любимото ястие, бих казала че хапвам ,защото в момента това има в тенджерата. Предпочитам го горещо и поръсено с малко люто чили.
Срещала съм няколко начина на приготвяне, но този който аз ще ви предложа се е наложил с години в семейството ни. Така го е приготвяла моята баба, после майка, а сега и аз. Няма нищо сложно и особено.

Необходими са ( за по-голямо семейство):

700 гр. боб
1 малка кисела зелка 
1 малка глава лук
1 ч.л. червен пипер

Бобът се измива и се сварява до готовност.
Киселото зеле се нарязва на ситно и се вари в отделна тенджера от боба. Когато и боба, и зелето са готови, смесват се и се варят заедно 10-тина минути.
Лукът се нарязва на дребно и се задушава в тиган с малко мазнина. Добавя се червения пипер и готовата запръжка се добавя към боба със зелето.

Р.S. За да е по-вкусно яденето, добре е боба и киселото зеле да ги варите на бавен огън. Сол не се слага!


4 коментара:

  1. Охх Нинче ,така да обичам такава манджица.
    С нетърпение чакам киселото зеле за да си направя и аз като твоята.
    Прекрасен де ни те прегръщам!

    ОтговорИзтриване
  2. Нинче, какво ни сготви?! Не съм опитвала още тази манджичка, но ми изглежда много вкусно при теб. Мисля, че зависи много как е приготвена и ако пробвам ще е по тази рецепта! Това не е ли бурания? мисля, че имаше такова ястие.:) Но каквото и да е от тук ще се яде:):):) Ех, че рима се получи! Поздрави, Нинче!

    ОтговорИзтриване
  3. Merhabalar, çok güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar..

    ОтговорИзтриване
  4. През зимата и на нас ни е любимо това ястие :) С прибавка на миризми, начупено препечено сухо люто чушле и запечено на фурна ! Вкусотия!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...