Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

неделя, 12 юни 2011 г.

Ябълков кекс със стафиди



Откакто опитах ябълковия кекс на една колежка, от тогава не съм си и помисля да правя най-обикновен кекс.
Този е много ароматен, с наситен вкус на канела и сочен!
Много бързо се приготвя като изключим голямата играчка да се нарежат на много ситни парченца ябълките. Отнема време, но пък си заслужава търпението.


Необходими продукти:


  • 4 яйца
  • 1/2 чаена чаша олио
  • 1 1/2 чаена чаша захар
  • 4 -5 средно големи ябълки, нарязани на ситно
  • 2 чаени чаши брашно
  • 1 бакпулвер
  • 1-2 малки пакетчета канела според вкусът ви
  • стафиди- 50 грама (или по желание количеството)
  • едро накълцани орехи

Разбийте с миксер за кратко яйцата. Добавете постепенно олиото и продължете да разбивате с миксера. На 2-3 пъти прибавете захарта като се стремите да я разбиете добре. Много често захарта не се разтваря напълно, но това да не ви притеснява. От сока на ябълките в тестото, тя се достопява. В оригиналната рецепта на колежката ми, сместа дори се разбърква с тел и се оставя няколко минути да се разтопи захарта. По-бързо и качествено ми се струва използването на миксер.
Към получената смес добавете ситно нарязаните ябълки. Ако са по-едро нарязани се усещат повече, но лично на мен ми се струва, че ям варена ябълка, вместо кекс със загадъчен ябълков вкус. Но ако предпочитате по-едри парчета, нарежете ги така.



Овкусете с канелата. Количеството е на око, но винаги гледам да се получи наситен цвят, за да може кекса да е кафеникав след изпичането. Прибавете стафидите и едро нарязаните орехи. Работете с дървена лъжица, лопатка или силиконова бъркалка.
Пресейте брашното и към него добавете 1 пакетче бакпулвер. Разбъркайте леко и прибавете брашното към горната смес. Бъркайте ,докато се усвои добре брашното и се получи кексово тесто.
В кексова форма, намазнена и набрашнена, сложете сместа и печете в предварително загрята фурна на 200 градуса до готовност. Пробвайте с дървена клечка дали кекса е готов.
По желание преди сервиране може да поръсите кекса с пудра захар.

3 коментара:

  1. От подправките за сладкиши канелата ми е любимата, а добавена към сладкиши с ябълка..... мммм. Нина, кексът ти е станал великолепен! Поздравления!:-)
    Хубава и усмихната седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  2. Нина, чудесно изглежда кексчето!Комбинацията ябълки - канела ми е много любима:).

    ОтговорИзтриване
  3. Наистина е вкусен кекса. Отдавна съм забравила традиционния кекс и у дома искат само такъв. По-сочен е и тестеничък.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...