Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

четвъртък, 9 април 2015 г.

БЕЛИ СЛАДКИ за Великден




 Винаги, когато правя тези сладки си спомням за моята кръстница. Години наред спазвахме традицията на Великден да й ходим на гости и тя не е пропускала да направи от тези сладки. Сега е ред моя син да ходи на гости на своята кръстница, но този път ние носим сладките. Хубаво нещо е традицията и с огромно умиление виждам моето дете как се вълнува за Великия ден, така както аз се вълнувах на неговите години.
Тези бели сладки много от вас ги знаят. Само че аз незнайно защо не съм им отредила местенце тук и сега поправям грешката си. Рецептата, както вече стана ясно, е дългогодишна и много сполучлива. Реших да пробвам едно топче, а едва се отлепих от чинията. Пристрастяващи са. И не са за хора със слаби ангели :)

Необходими продукти:

  • 1 яйце
  • 1 чаена чаша размекната свинска мас (аз добавям + 1 препълнена с.л.)
  • 1 кафяна чашка пудра захар
  • 1 ванилия
  • около 500 грама брашно
 пудра захар за поръсване

 


Начин на приготвяне:

  • Предварително оставете маста на стайна температура да се размекне. Ако забравите като мен, може да я размекнете за няколко секунди в микровълновата. 
  • Разбийте яйцето с тел или вилица добре.
  • Към яйцето прибавете размекнатата мас и хубаво разбъркайте с ръка. 
  • Добавете пудрата захар и всичко заедно разбъркайте до пухкава смес.
  • Накрая се прибавя ванилията и брашното. Тестото трябва да се получи гладко и да могат да се оформят топчета.
  • Направете топчета, колкото орех.
  • Подредете ги в тава застлана с хартия за печене.
  • Печете в предварително загрята на 200 градуса фурна до бледо розово. 
  • Още горещи ги прехвърлете в подходящ поднос или чиния и ги поръсете обилно с пудра захар.










1 коментар:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...