Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

сряда, 21 декември 2011 г.

Линцерови сладки и предколедна треска



Време е и аз да се отчета какво измайсторих през изминалите дни. Все още има време,ако някой не е успял да приготви сладки за празниците.
Нагледах се на невероятни вкусотии, от красиви по красиви. Очите ми изтекоха, а небцето казваше- искам и тези,и тези... Накрая се оказах с дълъг списък от сладки и още по-голям списък за пазарене :) И се започна. За първа година ме хваща толкова голям мерак. Предполагам защото моя помагач вече разбира, трудим се заедно и като изключим, че всичко у дома побелява от брашно и пудра захар, веселбата е голяма. Заслужават си тези моменти и бих искала да не свършват.
Стартирах с линцеровите сладки на Наталина. Не бях правила такива, ако изключим едни слепени сладки от моята баба, които са по-остри на вкус и незнайно защо всеки път формичките им се разливат.

За направата на линцеровите сладки са ви необходими:
  • 500 гр. брашно
  • 250 гр. масло (Наталина използва 100 гр. маргарин + 150 гр. масло- така ги направих и аз)
  • 200 гр. пудра захар
  • 4 жълтъка или 2 яйца (само с жълтъците са по-меки)
  • кора на 1 лимон

за слепване- по-кисел мармалад (моя е домашен от сини сливи)
пудра захар за поръсване



Пресейте брашното и захарта. Направете кладенче в тях и добавете жълтъците. Мекото масло се нарязва на филийки и се добавя около яйцата. Настържете лимоновата кора и я прибавете. Омесете гладко тесто, покрийте с фолио и оставете поне2 часа да отлежи в хладилника (най-добре за 1 нощ). Съветът на Наталина е, ако ви се стори, че тестото е по-сухо и ронливо, да добавите още един жълтък.
Охладеното тесто се разточва на кора с дебелина 0,5 см и се изрязват различни формички. Най-подходящи са формички на цветя,кръгчета,звездички- такива на който е възможно изрязването на кръгче в средата. За целта използвах капачка на флумастер.
Пекат се на 170 градуса до порозовяване, но аз лично ги пекох на по-силна фурна, защото първите ми се разляха много. Стават бързо и не трябва да се препичат.
Добре е да ги слепите седмица преди празниците и да ги съхраните в плътно затворена кутия . По желание ги наръсете с пудра захар.

5 коментара:

  1. НИНЧЕ,прелестни са станали линцеровите сладки.
    Аз нещо не мога да се организирам за сладки .
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесни са станали! Аз само веднъж правих, но не знам защо бяха много твърди, явно рецептата е била такава. Тези как са? Много ми харесват и като че ли ме амбицира пак да ги направя:). Справили сте се блестящо с малкия помощник! Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Явно самото тесто е твърдо. Отлежават от 5-6 дни в една плътно затворена кутия и не са омекнали до степен да се топят в устата. Имат твърдостта на бисквитки,но някак си по-различни. Не са остри,ароматни са и определено много ми харесват.

    ОтговорИзтриване
  4. Нинче,страхотни са ти станали линцеровите,как искам да си хрупна една,две с кафенцето!
    Хайде,показвай друго какво направихте с малкия ти помощник!

    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Много обичам линцерови сладки и твоите са станали страхотно, Нина -
    представям си нежния вкус и аромат, а комбинацията със сливов мармелад е страхотна.
    Сърдечни поздрави, благопожелания и вълшебни празнични дни, Диана

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...