Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

сряда, 11 септември 2013 г.

Свински черен дроб с вино


От дълго време тези снимки чакат търпеливо в архива. То , всъщност, доста снимки още не са видели бял свят. Но днес " късмет" извади този любим на всички у дома дроб с бяло вино. Не успях да заобичам само пържения черен дроб- много ми е сух и жилав. Преди много години една готвачка от едно заведение беше споделила тайната на нейния дроб. От години се възползваме от тази тайна и резултата винаги е "облизване" на чинийките.

Необходими продукти:

едно парче черен дроб - около килограм
1/2 чаена лъжичка сода бикарбонат
1-2 средно големи глави кромид лук
около 50 мл олио- / винаги слагам на око /
 1 ч.л червен пипер
1 - 2 ч.ч. бяло вино
чубрица
сол и черен пипер на вкус

Начин на приготвяне:

Дробът се измива и нарязва на по- малки филийки. Отново се измива на течаща вода в гевгир.  Слага се в дълбок тиган или тенджера с 1 -1 1/2 ч.ч. вода да се вари. Когато започне да завира се добавя содата. От нея ще се образува пяна, която се премахва с решетъчна лъжица. Дробът трябва да се отпени добре. След това се нарязва лука на ситно и се добавя да ври с дроба. През цялото време трябва да се задушава на не много силен котлон. Когато изври водата, се слага олиото. Изпържва се леко дроба. Добавя се червения пипер и се сипва бялото вино. Ако дроба ви не е много, сложете само една чаша вино. Аз обикновено правя малко повече, за да има за 4-5 порции. Оставете да се готви на по-слаб огън, както казва майка ми - да къкри. Яденето трябва да остане на мазнина със сосче. Към края се подправя с чубрица, черен пипер и сол на вкус.



2 коментара:

  1. Ох, и аз колко архив съм насъбрала:))) И все нещо друго изпреварва:) Нинка, дроб така не съм правила, обаче ми изглежда много вкусно. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Ммм, много обичам черен дроб :) Голямо изкушение за мен е тази рецепта:)
    Много вкусно изглежда :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...