Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

понеделник, 25 април 2011 г.

Банички с майонеза



Тези банички ми останаха спомен от студентските години. Навяват ми мили чувства по онези изминали красиви години, за които само се сещам! Моя позната (за съжаление дори не й помня името вече) непрекъснато ми говореше за тях. Признавам, в началото погледнах на тази рецепта с недоверие и пренебрежение. Не можех да си представя как може да е толкова вкусно баница с майонеза. Но тя толкова настояваше да опитам да ги приготвя, че един ден реших да "рискувам". Е, не само не бях разочарована, а бях удивена от вкусът им. От тогава станаха любими у дома. Сега са любими на моята племенница, която е студентка и сигурно като мен си мечтае понякога тайно за тях.
Разбира се, това съчетание с майонеза, не беше толкова разпространено преди повече от 10 -тина години, а сега много от нас я използват в своята кухня. Моят вариант е във вид на триъгълни банички. Много лесно се приготвят и не изискват огромни усилия.

Необходими са ви:
1 пакет кори за баница (аз използвам Фамилия)
около 300 грама сирене
и 2-3 яйца

за поливане:
3 супени лъжици майонеза
1/2 чаена чаша топла вода

Корите се разтварят и се разрязват първо на две половини



След това всяка половина на още 2. Получават се общо 4 ленти.


Слагаме ги всички на един куп, за по-удобно.


Преди това сме натрошили сиренето и сме го смесили с яйцата. Върху лентата се слага от плънката, толкова, колкото желаете. Аз , обикновено, слагам по цялата дължина, да има навсякъде. Ако не обичате с много плънка, сложете по ваш вкус.


След това, взимате 6-7 листа едновременно и заедно навивате на триъгълна баничка, докато свърши цялата лента.

Триъгълника се нанася по листа толкова пъти,колкото е необходимо до достигане на горния край. Надявам се, че сте ме разбрали.
Понякога съм навивала и с 8 листа,и с 5. Но с 8 стават доста по-дебели,а с 5 ми се струват тънки.



Нареждат се в намазнена тава с отвора надолу, за да не се разтворят.


Поливат се със смес от майонезата и топла вода. По принцип загрявам водата малко повече в микровълновата. Така ми се струва,че по-добре се разбива майонезата. Не може да стане на идеално гладка смес, но това въобще да не ви притеснява. С лъжица поливам по веднъж- два пъти всяка баничка и ако остане разпределям навсякъде от сместа.



Пека ги на умерена фурна до златисто.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...