Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

четвъртък, 26 януари 2012 г.

Пататник



Много време ми отне, докато избера рецепта за това българско ястие. Изчетох всякакви рецепти, идеи и в крайна сметка от няколко рецепти сътворих своя. Основно, обаче, се придържах към начина на приготвяне на Сбъдваща мечти от бг мамма.
Много ме заинтригува нейния начин на приготвяне, опитах да го направя на котлон, но опита беше пълен провал. Не се отказах и направих втори опит и го изпекох във фурната. Нямам претенции, че това е правилния начин ,важното е, че на нас ни беше вкусно и с удоволствие ще го приготвям и пак, и пак.

Необходими продукти:
  • около 1 кг картофи
  • 3 яйца
  • джоджен на вкус
  • сол на вкус
  • черен пипер на вкус
  • олио
  • по желание -сирене (аз сложих около 100-150 гр)
  • кори за баница - фини точени или домашни

Настържете картофите на едро ренде. Ако пуснат много сок, отцедете ги. Смесват се с яйцата, натрошеното сирене, джоджен и сол на вкус. Ние предпочитаме по- пикантна храна и сложих повече джоджен.
Намажете тавата с олио. Застелете я с 2-3 фино точени кори като оставите краищата да стърчат отвън. Имах предварително купени "домашно точени кори на баба" и мисля, че с тях е по-добре. Изсипете сместта в средата, разстелете я равномерно.



Отгоре покрийте с няколко тънки кори или с една дебела. Стърчащите краища се загъват навътре.Ако долната кора е много голяма, като моята, не е нужно да покривате с други. На мен ми беше достатъчно само една, тя обгърна и отгоре. Сложих да пека в умерена фурна от долу и отгоре на 200 градуса до зачервяване.


По принцип пататника се обръща като се зачерви от едната страна и с помощта на друга тава или капак се обръща. При мен не се получи, както вече казах, на котлона, и затова директно го изпекох като баница. Макар и да не е според правилата за правене на пататник, получи се много вкусно и сполучливо ястие. А вътре имаше вкус на картофени кюфтенца. Обожавам ги!

5 коментара:

  1. НИНЧЕ,наистина това не е автентичният родопски пататник но се е получил много добре.
    В тиган за да не ти загаря и да се обръща хубаво се слага масло и олио доста и постоянно се разклаща да не се захване.Опитай и ще стане няма начин.
    Прегръщам те и топла вечер ти пожелавам.

    ОтговорИзтриване
  2. ninfil-че, чудесна рецепта!Много хубаво ти се е получил пататника!:)Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  3. Е, Нинче, браво за рецептата! Знаеш ли откога и аз така гледам рецепти и му се каня на този пататник. Записвам си твоята, най-добре от приятел:) Благодаря ти! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Нинка благодаря за рецептата! Отдавна се каня да направя пататник и все не стигам до него. Може би е дошъл момента:)
    Намини при мен имаш наградка!
    Хубав ден, мила!

    ОтговорИзтриване
  5. Рецептата е чудесна! Добре си я комбинирала и прекрасно си го направила. Харесвам твоите бързи рецепти. Нямам много време за готвене и така ме улесняваш с някои идеи. Хем бързо, хем вкусно!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...