Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

неделя, 22 януари 2012 г.

Постен гювеч

Бях обещала да попълня "колекцията" от национални ястия - простички, обикновени и много вкусни. Отдавна отлежават подобни снимки из папките ми и е крайно време да ги публикувам. За голяма част от вас няма да покажа нищо ново, нищо непознато. Единствено искам в раздел "Българска национална кухня" да фигурират повече ястия и да се гордеем с нашата кухня.
Моят най-любим човек е на доста километри от родния дом и съвсем наскоро ми каза :" Да знаеш,че няма нищо по-вкусно от българската храна". Думи, които ме накараха да се замисля, че много често се стремим към "покоряване" на чуждестранна кухня, забравяме "нашенското" и едва ли е нужно да сме в странство, за да оценим това, което имаме!
Малко се отвлякох от същността на темата. Днес съм избрала да покажа моят начин на постен гювеч. До това ястие прибягвам, когато нямам време да седя над печката или спасявам положението в даден момент.
Незнам точни пропорции и количества ,тъй като всичко слагам "на око". Приблизително използвам :
1-1 1/2 кг картофи
1 глава лук
1 - 2 пиперки (зелена,червена или смесено)
шепа бамя, грах, зелен фасул
1/2 - 1 малък патладжан
1 средно голям морков (много често го пропускам)
1 буркан домати консерва
сол на вкус
50 мл олио
червен пипер, черен пипер
1 връзка пресен джоджен или може да заместите с магданоз

Картофите се почистват, режат на по- едри парчета. Всички останали зеленчуци също се почистват, нарязват се на средно големи парчета, с изключение на лука, който е наситнен. Използвам дъното на една стара ел. тенджера и в нея разбърквам всички зеленчуци, овкусявам с подправките. Сол на вкус. Наливам вода малко под нивото на зеленчуците, поливам олиото на тънка струйка и пека в загрята на 200 градуса фурна.
Най-вкусно е когато гювеча остане на мазнина. А още по-добре, ако го приготвите в глинен гювеч. По желание може да добавите предварително задушено месо на хапки.

8 коментара:

  1. Чудесен! Макар ние да го предпочитаме с постна мръвка:)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Много вкусно си го описала, представям си какво е когато човек го хапне.Фантазия!!

    ОтговорИзтриване
  3. Нинче, пак си приготвила любимо мое ястие! Много вкусно изглежда :)

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесна рецепта и изглежда много апетитно! А и е много вкусна. Отдавна не съм се сещала за тази Вкусотия, благодаря че ме подсети! Успешна седмица!:)

    ОтговорИзтриване
  5. Давай смело,Нинче,тези гозби са си традиционни наши и трябва да ги има в блоговете!
    Много ти е вкусно ястието,личи от снимките!И аз много го обичам гювеча,и най-първо обирам за мен бамята.
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  6. Нинче, обожавам гювечи, всякакви рецепти. Твоят е голяма вкусотия! Браво! Хубава неделна вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. НИНЧЕ ти къде се изгуби брееееееее????:)))
    Домъчнями за тебе и тъкмо щях да ти пиша ,да питам къде изчезна.
    Напълно съм съгласна с тази публикация и за това аз се старая в блога ми да присъстват национални ястия ,простички и не толкова помпозни каквито срещам в нет пространството.
    Гювеча ти е прекрасен и много го обичаме и ние в къщи.
    Продължавай така не грешиш в избора си на публикациите.
    Прегръщам те и много се развам за единомислието ни!

    ОтговорИзтриване
  8. Нинка, много е апетитен гювечът.Нека не забравяме гладните млади двойки, които разчитат на публикации като тази.За опитните пък е подсещане .
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...