Добре дошли в моето малко и скромно кулинарно царство. Тук можете да намерите и колекцията ми от гоблени - моето второ хоби след кулинарията

вторник, 20 септември 2011 г.

Картофелки


У дома картофите са много на почит и често присъстват на трапезата ни. Старая се да бъдат поднесени в различни варианти и тези картофелки са един от тях. Наподобяват картофените кюфтета и може би за голяма част от вас не са нищо ново и непознато. Важен е ,обаче,крайния резултат. Ние им се насладихме подобаващо. Надявам се и вие!



Необходими продукти:
3 картофа
1 яйце
1 с.л. брашно
1/2 вр. магданоз
черен пипер и сол на вкус

Картофите се настъргват сурови на едро ренде. Прибавят се яйцето,брашното, магданоза и черния пипер. Добре се разбърква. Накрая се посолява на вкус и с помоща на супена лъжица се пуска от сместа в гореща мазнина. Пържат се от двете страни.


P.S. Аз добавих солта още в началото и докато разбъркам картофите си пуснаха водата и сместа стана доста рядка. Наложи се да добавям още брашно, за да не тече.Затова ми се струва по-правилно солта да се добави накрая .



8 коментара:

  1. Нинче, чудни са тези твои картофелки!:-))) И аз често готвя картофи, ето един прекрасен начин да разнообразим направата им. Прекрасна рецепта!
    Хубави почивни дни!:-))

    ОтговорИзтриване
  2. надявам се да ви допаднат.Ще чакам отзиви,приемам и критики!

    ОтговорИзтриване
  3. Нина, чудесена рецепта, много ми допадна :) Картофелките ще ги пробвам задължително!
    Поздарви!

    ОтговорИзтриване
  4. Нина, добре изглеждат картофелките. Сигурно са и доста вкусни (нали са от сурови картофи). Щом като ти се отделя вода от картофите, заради солта, защо не ги изстискваш, както правим за кюфтетата от тиквички? Стритият сухар стяга по-добре от брашното (брашното разкашква).
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Нинче,супер идейка!Никога не съм правила подобно нещо!Даже ей сега ще отида да ги направя и аз!
    Правилно си забелязала връзката с посоляването,защото солта извлича влагата на месо,зеленчуци.

    Весел празник ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  6. Аз ги приготвях за първи път и има неща,които трябва да се доусъвършенстват. Не ги отцедих, защото вече бях сложила почти всички останали добавки и за да не ги отцедя и тях,добавих брашно. Не се сетих за галетата, забележката е много на място!

    ОтговорИзтриване
  7. Исках да споделя опит от подобни кюфтета. Стават най-сполучливи, когато освен зеленчуците, посолявам и изстисквам и лука от сока. Тогава стават страхотни и запазват най-добре формата си:))

    ОтговорИзтриване
  8. Много благодаря за съвета,Жани! Ще го имам предвид,когато добавям и лук.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...